Thursday, September 14, 2006

Haziq di Muzik@ria

8 Ogos 2006, First time nie nak jumpa Haziq personally. Selama sepuluh minggu tengok dari jauh je. Petang tu, terima call dari bapa Haziq minta datang ke Astro untuk support mamat nie... Apa lagi, terus call Mosha(Presiden Haziqfc) buat arrangement. Bila dah dapat kumpulkan gang2 Haziqfc, then plan pulak macam mana nak pergi dan kat mana nak jumpa. Bila everything dah set, just wait for the time ler... After office lebih kurang kul 7.00pm, terus ke LRT sebab Mosha dan Syed dah tunggu kat stesen Kerinci. Around 8.00pm dah sampai kat gate Astro. Aik... Anil, Aizat, Wati dan .... pun ada? Wah makin seronok nih... Fans budak2 AF lain pun ada gak... Half an hour before shoot, kitorang semua dibawa ke dalam studio. Masing2 ambik position, ada yg duduk atas lantai, ada yang berdiri dibelakang, macam2 ar gelagat fans AF4 nie.. Tapi aku dan Mosha kena kontrol macho...kitorang mengalah duduk belakang kameraman jer. Tapi kat belakang kamera lagi best sebab boleh nampak Haziq dan all the finalist lebih jelas. Dekat lak tu... The show started at 9.30pm. Memula tu biasa le Hani membebel then bila dah half way thru barulah all the AF4 finalist keluar. First time tengok Haziq dekat cam tu... Handsome gak mamat nie..stylo..Awek2 kat sebelah aku pun kagum ngan personality mamat nie. Aku bawak poster kecik untuk Haziq sign untuk bagi kat anak aku (No 1 fan tapi malu... Imran..Imran). Masa commercial break..aku dan mosha hanya guna "sign language" je ngan Haziq untuk kenalkan diri yg kami nie dari Haziqfc. Mamat nie pun pening nak kenal mana satu tuan presiden. In between, bila sampai je turn Haziq nyanyi..wah bagai nak roboh kitorang bertepuk tangan.. happy giler...Suara mamat nie best lah.. Dalam sesi temubual ngan Hani, ramai yg puji the way Haziq bagi answer. Ada aku dengar kat belakang2 tu...."Wah tengok orang intelligent jawab..." dan ada yg kata " Tengok anak org kaya jawab..smooth jer" Bangga aku!!!!!!! Bila shoot selesai, all the fans dibenarkan bergambar dengan budak2 AF4 nie.. Peluang yang ditunggu dah tiba. Apa lagi Aku dan Mosha terus je sambar HAZIQ...dapat le gambar sekeping dua dengan mamat nie. Aku puas dan happy dan aku rasa yg lain pasti rasa sama apa yg aku rasakan ketika itu.... Aku chow bersama Mosha dan Syed. Sampai rumah around 12.00 midnite. Haziq punya pasal.....sanggup (minat lah katakan.)

No comments: