Sunday, October 01, 2006

Haziq @ Another Day Off

1 Oktober 2006. Hari Jumaat lalu 29/9/06, aku terima banyak sms dari teman2 tentang Trek Selebriti Haziq di Astro Ria. Thanks guys. Haziq dah pun berada di Alor Star sebab menghadiri show marhaban. He called me sebab nak mintak tolong tapekan rancangan Trek tu. Tak dapat tengok katanya. Aku dah uruskan pun awal2 lagi. Sabtu on the very next day, lewat malam Haziq called me again sebab nak lepak kat rumah sambil tengok CD yg aku tapekan tu. So aku fetch dia sebaik saja dia sampai dari Alor Star. Stop sekejap minum2 dan terus ke rumah aku around pukul 1.00 am. Haziq nampak penat tapi dia happy dapat tengok Trek Selebriti dia tu. Dalam pada penat2 tu, sempat juga di on-line kat myspace dia. Kami tidur agak lewat gak malam tu. Pukul 5.00 pagi kami bangun sahur dan sambung tidur semula. Esuknya aku dah janji ngan anak aku nak shopping raya dan Haziq nak ikut sekali. Nak cari kipas angin katanya. Pukul 3.00 ptg kami ke Pertama Komplek sebab nak tempah baju raya aku dan Imran. Dalam pada tu Haziq sempat gak beli memory card tuk phone dia. Aku terus shopping beberapa helai jean. Dua untuk Imran dan dua untuk aku. My favourite brand - MUSTANG. Haziq sentiasa temankan aku. Offer dia sehelai jean tapi dia tak mau. Selesai semua aku ajak Haziq ke Jusco Wangsa Maju. Saja nak tengok kipas angin yang dia nak. Ingat nak buka puasa kat situ tapi semua tempat dah fully booked. Kaya2 orang KL nie. Lepas tengok a few brand kipas angin, aku belikan dia sebuah, brand Panasonic. Walaupun dia menolak tapi aku paksa gak. Haziq dah macam anak aku je. Selesai bayar di kaunter, kami beredar ke kedai lain. Oleh kerana waktu berbuka makin hampir, aku cadangkan kami semua berbuka ringan2 dulu sebelum ke Gombak makan Thai seafood. So untuk mengalas perut aku belikan McD dan hot choc untuk semua. Haziq teringin nak kueh kaya, so my wife belikan untuk dia sekali dengan chestnut yang nampak sedap tu. So on the way to Gombak, kami berbuka dalam kereta jer. Sampai kat Restoren Thai tu, orang tengah berbuka puasa. Penuh lak tu. So kami relaks sekejap sementara ada tempat kosong. Aku ke kaunter untuk buat booking. Lepas dapat tempat, kami order beberapa jenis lauk. Suasana agak nyaman dan kami makan dengan tenang. Selesai makan, kami rehat sebentar sebelum hantar Haziq kembali ke Apartment dia kat Klang Lama tu. Dalam perjalanan, Haziq dan Imran dan kepenatan dan dua2 flat. Sampai kat apartment, aku dan Imran tolong Haziq angkat barang2 dan terus naik ke tingkat 13. Kami bersama2 memasang kipas angin baru tu agar Haziq tak susah nanti. Sebelum pulang, kami bersalaman dan Haziq sempat berpesan agar jangan lupa plan nak gi Genting Highland yg telah kami discussed earlier. Aku hanya tersenyum sambil tertanya2... ada masa ke dia nie???? Jumpa lagi, take care!

1 comment:

Anonymous said...

nyampah betollah dgn u ni muzzy....
ntah bila lah i nak mesra2 cam u ngan haziq ek? hehehehehhe...